Prikkel je bezoekers met je homepage

Een soort van ‘Liefde op het eerste gezicht’

Home » Prikkel je bezoekers met je homepage

Het eerste wat de bezoekers zien als ze naar je website komen is natuurlijk de homepage. De homepage is daarmee misschien wel de belangrijkste pagina van je gehele website.

Mensen zijn vaak druk, onderweg of hebben de pech dat ze in een gebied zitten met een slechte WiFi verbinding. Deze mensen wil je helpen door heel snel informatie te verschaffen waar zij naar op zoek zijn. Wie ben je, wat biedt je aan en hoe kan een bezoeker contact met je opnemen? Dat zijn de belangrijkste vragen waar bezoekers het snelst antwoord op willen hebben.

Wanneer je homepage te veel/ te weinig content bevat, onduidelijk is of bijvoorbeeld heel langzaam laadt haken veel potentiële klanten af.

Homepage; de voordeur van je digitale bedrijf

Omdat men op je website binnenkomt op de homepage is deze pagina het beste te vergelijken met de voordeur van je bedrijfspand, winkel of bijvoorbeeld restaurant. Op het moment dat je weet dat klanten hier de eerste indruk krijgen van je bedrijf, zorg je er natuurlijk voor dat dit opgeruimd en overzichtelijk is. Dat geldt dus ook voor je website. Zorg ervoor dat je homepage een duidelijke structuur heeft en geen elementen bevat die er absoluut niet thuis horen.

Content; Te veel, te weinig of precies goed?

Als je rondkijkt op het internet zul je zien dat er erg veel bedrijven zijn die alle informatie van het bedrijf op de homepage hebben geplaatst. Hoe is het bedrijf ontstaan, wat zijn de diensten die ze aanbieden, waar staat het bedrijf voor, wat zijn de kwaliteiten en ga zo maar door… Maar wees nou eerlijk, komen de bezoekers echt op je website om direct alle informatie van je bedrijf te weten? Een bezoeker heeft juist meer interesse in het antwoord op de vraag “Wat kunnen jullie voor mij betekenen?”

Maar in plaats van dat er bedrijven zijn die veel te veel content gebruiken op hun homepagina, zijn er ook bedrijven die veel te weinig content hierop plaatsen. Natuurlijk.. Beeldelementen kunnen heel veel zeggen over wat je doet, maar geven lang niet alle informatie die de bezoeker wenst.

Ja, maar Dennis.. Wat is dan wel goed?

Dat is per bedrijf verschillend. Bedenk wat voor jouw bedrijf de belangrijkste informatie is die je wil delen met je bezoekers. Moet je meteen al deze informatie prijs geven? Nee, je wil immers dat de bezoeker aanwezig blijven op je website!

Je diensten uitlichten op de homepage is ook een goede invulling, maar je hoeft natuurlijk niet alles te tonen! Een slagerij zet ook niet zijn gehele assortiment op een stoepbord.

Een mooie lay-out is top maar maak het niet te bont!

Je wil natuurlijk dat je homepage een professionele look & feel heeft. Zorg er dan wel voor dat dit niet de boventoon gaat voeren en dat het gebruik van de juiste content nog steeds leidend blijft.

Carrousels of beeldvullende header foto? Doei conversie!

Beeld kan het verhaal van jouw bedrijf versterken, dus natuurlijk is het belangrijk dat je goed beeldmateriaal gebruikt voor je website. Je moet wel uitkijken voor Sliders, beeldvullende header foto’s en bijvoorbeeld beeldvullende achtergrondvideo’s.

Waarom? Simpel… Deze elementen hebben een negatieve invloed op het conversie-niveau van jouw website.

Besef je ook dat de kans erg klein is dat de bezoekers van je website alle slides uit deze carrousel zullen bekijken. Vaak gaat de bezoeker direct op zoek naar de informatie die zij graag willen weten.

Ook een beeldvullende achtergrondvideo is eigenlijk een echte no go. Want zeg nou zelf.. Heb jij ooit zo’n achtergrondvideo helemaal afgekeken? De kans is erg klein dat bezoekers gemiddeld een halve minuut naar een video gaan kijken terwijl ze daar helemaal geen trek in hebben.

Als je toch een carrousel op de homepage van je website wil plaatsen is dat altijd mogelijk. Wij zullen ervoor zorgen dat de carrousel perfect werkt en er professioneel uit ziet! Ja, soms is een carrousel wel een goede techniek. Wil je weten of we het voor jouw website afraden? Laat het ons dan weten!

Ook een beeldvullende achtergrondvideo is eigenlijk een echte no go. Want zeg nou zelf.. Heb jij ooit zo’n achtergrondvideo helemaal afgekeken? De kans is erg klein dat bezoekers gemiddeld een halve minuut naar een video gaan kijken terwijl ze daar helemaal geen trek in hebben.

Als je toch een carrousel op de homepage van je website wil plaatsen is dat altijd mogelijk. Wij zullen ervoor zorgen dat de carrousel perfect werkt en er professioneel uit ziet! Ja, soms is een carrousel wel een goede techniek. Wil je weten of we het voor jouw website afraden? Laat het ons dan weten!

Wil jij dat we jouw homepage nakijken? Stuur ons gerust een berichtje!  Je kunt natuurlijk ook een vrijblijvende website-check aanvragen!

DROWEB  zorgt er bij het realiseren van een nieuwe website voor dat de homepage naadloos aansluit in het design en de wensen van zowel de klant als de bezoeker. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor reguliere websites, maar ook voor webshops en andere web-based uitingen.

Direct contact met ons opnemen?

Dat kan! Vul dan snel het contactformulier in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!

13 + 2 =